Statički poremečaji stopala

U veliku skupinu neupalnih bolesti stopala spadaju strukturalni,tj.statički poremećaji.Oni su jedni od najčešćih uzroka bolnih stopala u osoba odrasle dobi.Praćeni su poremećajima raspodjele opterećenja težine tijela na podlogu, duž stopala.Deformiteti stopala mijenjaju biomehaničke odnose gazišta, tako da pojedini dijelovi stopala bolnim simptomima upozoravaju na problem!Spuštena ili udubljena stopala,zakrivljeni prsti,oštećenja i nedostaci dijelova stopala kao posljedica ozljede,bolesti ili prijeloma,slabost mišića stopala itd…samo su neki od mnogobrojnih statičkih deformiteta stopala.Bolovi su u početku povremeni i javljaju se nakon hodanja ili stajanja,ujutro pri ustajanju,navečer ili tijekom noći.S vremenom i bez liječenja bolovi postaju kronični i počinju se javljati i u mirovanju.Bol može biti tupa,žareća,sa osjećajem hladnoće ili topline u različitim dijelovima stopala.Na opterećenim dijelovima stopala pojavljuju se žuljevi,kurje oči ili tvrda koža,bolni prednji dio stopala(metatarzalgija),petni trn,ili bolni palčevi i prsti,koji se vremenom deformiraju(halux valgus,halux rigidus,digiti flexi).

Kako bi se razlučio uzrok boli potrebno je da liječnik specijalist za stopalo-podijatar obavi klinički pregled.Najbolje su se u dijagnostici pokazale Baropodografsko-stabilometrijske platforme tipa PODIASCAN za egzaktnu kompjutersku analizu stopala i držanja tijela(posture).One također služe za projektiranje individualnih uložaka po MBT-i(Masai bosonoga tehnologija).Statička korekcija opterećenja deformiranog stopala korektivnim ulošcima uz anatomsku obuću je osnovna mjera liječenja!

Katkad će biti potrebno učiniti dodatne slikovne pretrage(RTG,UZV,MR)stopala;ovisno o uzroku mogu zatražiti i laboratorijske pretrage krvi-mokraće(upalni parametri,reumatoidni faktori,kompletna krvna slika,mokraćna kiselina u serumu i mokraći)…

U slijedećem broju Butige:LIJEČENJE STATIČKIH BOLESTI STOPALA

2017-12-02T22:05:59+00:00